Rättar mig själv

Jag har totalt räknat fel angående mina veckor. Men i Måndags fick jag veta av bm vart jag stod och jag trodde ju jag gick in i vecka 35 igår men jag är redan i vecka 36. 35+6 idag. Alltså börjar v 37 i helgen.
Iallafall så skrev jag ju lite om just v 35 nyss men nu tar jag lite om v 36 också.


Fostervattnets mängd ökar inte nåt mer, snarare tvärtom då min kropp absorberar en del av det.

Hjärnan är färdigväxt. Barnet lägger på sig extra mycket fett i ansiktet och dessutom har sugmusklerna utvecklats vilket gör att fostret har ett rundare ansikte. Nu ligger nästan alla bebisar med huvudet nedåt och det har sjunkit ner i bäckenet.

Vikt; 2,7-2,8 kg längd; 46 cm


Bebisen lägger på sig ungefär 28 gram om dagen. Vid den här tiden kan du eventuellt känna att bebisen rör sig nedåt och trycket i den nedre buken ökar.
Det kan bli jobbigare att gå nu - för en del känns det som att bebisen är på väg att ramla ut.
I slutet av denna vecka anses du fullgången och bebis kan i princip födas när som helst från denna tid.

Trodde inte jag var där riktigt ÄN men shit vad det går snabbt ändå. Känner mig inte ens så stor ju.
:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0