Min dröm

Andra gången jag ringer till Fk om papper! Fler gånger lär det väl bli antar jag.=/

Fick veta av en arbetskamrat en utbildning i Stockholm, som dem flesta vet(iallafall ni nära) så är ju min stora dröm att bli spa-terapeut- hålla på med ansiktsbehandlingar osv osv. Hade tänkt söka in till Grythyttan men valde en enklare väg istället pga lathet(plugga är inte min starka sida). Iallafall verkar denna utbildning toppen. Kostar lite, ca 22000 för 8 veckor, just en sån spa- terapeut utbildning. Axelssons gymnatiska institut. Det är en intensivutbildning.

Under denna utbildning får du lära dig traditionella SPA-behandlingar såsom kroppspeeling, kroppsinpackningar, kurbad, ansiktsrengöring, -mask, och -massage, skalpmassage. Du får även lära dig SPA-massage, en avslappnande massage med aromaoljor som Axelsons har tagit fram i samarbete med Kerstin Florian. Våra behandlingar utförs på anläggningar över hela världen med höga kvalitetskrav.

Omfattning

1:a veckan: 3 dagar SPA-utbildning samt 2 dagar SPA-massage

2:a veckan: 2 dagar SPA-massage 1 dag repetition samt 2 dagar praktik

3:e veckan: 3 dagar SPA-utbildning samt 2 dagar prakti

Övriga veckor mestadels praktik med kunder samt repetitionsdagar och prov.

Utbildningen är totalt 8 veckor.

 

Jag vill verkligen- nån gång! Intagning 3 ggr per år. Får väl se. Inte att tänka på första tiden bebis kommit iallafall.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Vilket sammanträffande!!! Kollade också på sådana utb i Sthlm och tänkte på dig!! 22000 är riktigt billigt för en sådan utbildning! Den jag kollade på kostade 99000 nånting! Klart du ska satsa på det senare! Det skulle passa dig:) och livet är för kort för att jobba med något man kanske eg inte trivs med:). Vackra du!

2011-11-09 @ 20:24:36
URL: http://missjunivetse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0