Fredag

Tänk att man kan ha så många läsare fast man knappt skriver nåt. Hoppas det blir mer av skrivandet nu i helgen när jag är ledig. Tänkte informera lite om vad det är jag håller på och läser just nu.
Alla vet väl redan att jag har min andra praktik nu där jag ska få en mer inblick i undersköterskans uppgifter, alltså inte bara den här omvårdnadsbiten som bädda sängar och tvättning osv utan mer avancerade grejer.
Det är inte alltid så lätt att hitta en praktik att kunna utföra dem momenten på men jag hoppas det hinns med under mina 2 veckor som jag har kvar.

Vid sidan av praktiken läser jag nu en kurs som jag egentligen ska läsa till våren men jag hoppade på den för att jag är klar med de andra kurserna vi läser nu i höst och det är ju egentligen bara bra att jag tog kursen nu med tanke på allt som sker nästa år. Kursen heter iallafall Rehabilitering/habilitering. Intressant!
Vilket innebär att efter denna så återstår endast en enda kurs och en enda valfri praktik. Wiieehooo. Hade hoppats på att kanske kunna göra dem med nu detta år men tror det blir lite väl mycket. Får se.

Idag är det iallafall Fredag och hela helgen med ledighet ska njutas för fullt.
Snart ut på promenad i det kalla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0