Sovmorgon

Idag sov jag länge. 11 vaknade jag och då somnade jag redan efter 10 igår kväll.
Jag och Bella låg och kollade på mannan som kan tala med hundar.
Hon älskar det programet! Hon kan sitta ett helt program och kolla.
En del säger att hundar inte alls kan se tv och inte förstår men tro mig hon kan det. Hon kollar ibland långa stunder även om det inte är hundar på.

Det var skönt att få en sån lång sovmorgon- ska ju ut och jobba inatt. Får se hur länge till jag klarar av att jobba nätter. Mitt mål är såklart att jobba så länge som möjligt men jag känner av nu när jag går promenader eller går upp ur sängen att det gör ont bak i svanken ner mot rumpan och längst ner i magen på sidorna ner i ljumskarna.  Och jag vill sååå gärna fortsätta med mina promenader. Jag går varje dag(om jag kan) i skogen. Och det känns helt underbart. Jag vill fan inte slappa till mig bara för att jag är gravid. Jag vill vara den som jag alltid varit.

Idag ska jag fortsätta plugga. Det är ett måste! Och "storhandla" lite..

Kram


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja det är riktigt smidigt, bara att ta bort den sen när man inte behöver den. Då blir det ju en vanlig hylla :) Okej, Han tänker så.. :P Vi beställde vagnen när jag var i vecka 14 och hämtade den när jag var i vecka 15/16. Vi har dock (fortfarande) inte tagit av plasten helt eller slängt kartongerna. Både jag och Per tyckte att vi skulle passa på om det dök upp nått vi behövde till bebisen så skulle vi slå till. Så vi är ju i princip färdig med alla inköp. Lite smått och gott kvar bara :)



Men det låter ju hur bra som helst, som sagt det behöver ju inte kosta så mycket och det är ju perfekt om man kan låna saker av släkt och vänner :) Jag sparar in på tex påslakan och så, eftersom jag gillar och kan sy kan jag spara in en del genom att sy själv till både vagn, vagga och spjälsäng :) Man kan alltid hitta på nått som man kan göra själv och spara in en slant :)



Ja visst är det alltid bra att veta vad som kan gå fel och vad man ska tänka på, men eftersom barnmorskan lät så "allvarlig" om just den saken plus att hon tog upp det flera gånger blev man lite orolig. Men ska oxå säga att det är runt v. 33 och framåt man ska vara mer uppmärksam hur det rör sig i magen. Så bli inte orolig nu :) Men som sagt skulle du känna på dig att nått är fel eller att det har gått en dag/dygn utan att du har känt något, även fast du har försökt genom att "buffa" på magen eller druckit kallt vatten eller söt dricka och inget händer ska du absolut kontakta förlossningen. Men man ska inte låta sig skrämmas av andra för ingen graviditet är den andra lik :)



Läste att du inte tänker ge dig med promenaderna, det är ju skitbra att du håller igång. Det är bra med motion :) Men du ska ändå inte ha dåligt samvete ifall du bangar en dag, man är inte alltid på hugget. Själv går jag flera gånger om dagen men jag måste ju ut med hunden, Per är ju inte hemma så ofta så jag har inget val. Det är ju iofs skit bra att man kommer ut men ibland skulle man kunna döda för att slippa :P Speciellt nu när jag har så ont i ryggen/rumpan och ljumskarna pga foglossning :(



Oj vilket långt inlägg Det blev :P Ha en bra dag och tjat lite på gubben så du får köpa hyllan på fredag ;)

Kram

2011-10-05 @ 14:08:07
URL: http://jezzans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0