Tankar

Lite tankar kring jul.
Det är trots allt inte långt kvar. I början på Dec vill iallafall jag ha de flesta klara och inslagna men kan inte påstå att jag är klar på långa vägar.  Det kanske räcker med en var- men jag tycker det känns så fjuttigt på någe vis för i våran familj har vi alltid varit så över generösa med klappar men man måste ju inse att det inte alltid går att hålla på så. Finns varken pengar eller tid till det- eller ens lust. När jag bodde i Oslo var det skitkul att köpa för där fanns det ju butiker som inte finns i Sverige och man jobbade och tjänade pengar.

Viktigaste tycker jag är till Elly och till henne är jag klar med alla.
Det jag mer skulle vilja spendera pengar på i år är julsaker mm. Nu när vi bor i hus och allt- gardiner,pynt. Har knappt nånting och det finns ju så mycket fint. Mathias vill spendera julafton hemma i år säger han- och vi vet liksom inte hur mycket tidigare än 19 januari som han lär vara nykter.!!?

Kan säga såhär också, vi har ett namn på lilltjejen och jag hoppas hon ser ut som en sån när hon kommer för vi vill verkligen ha det namnet. Nu jäklar är det fart på henne där inne, hon får in riktiga sparkar så jag flyger ur soffan ibland och hela magen guppar. Ibland kommer hon åt blåsan så det känns som jag ska kissa på mig.
Gud så vi längtar efter dig, om bara snart 12 veckor kanske du är här hos oss. Inte trodde jag väl att jag skulle få bli mamma så snart. Jag börjar tänka mer och mer på förlossningen hur den skulle kunna bli. 
Det flyger alla möjliga tankar i huvudet just nu- allt från bebis till skolan.
Skulle behöva semester. Svärföräldrarna drog imorse till Gran canaria,vi tänkte först hoppa på sista minuten men kom på att jag får nog inte flyga?

:)


Kommentarer
Postat av: fanny v

Åh hoppas tösen ser ut som det namnet ni valt! Vi var bombsäkra på en Madicken om det skulle bli en tjej (vilket det inte skulle) men sedan var hon inte alls en Madicken utan en liten Freja fis:) Det är ju olika för alla :)

2011-10-26 @ 17:58:52
Postat av: Maria F

Spännande! Jag är inte alls nyfiken på namnet, nä nä! Hoppas vi ses snart igen förresten!!!!

2011-10-26 @ 18:12:55
URL: http://majijaaa.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Saknar dig med!:) undra om det är det namn jag tror!!:D längtar så tills hon tittar ut!!<3

2011-10-26 @ 18:34:31
Postat av: Frida

Andrea !? :)

2011-10-27 @ 00:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0