V 27

För ett antal veckor sen såg jag ut såhär.



Idag går vi in i ny vecka, dvs v 27. Innebär 13 veckor kvar för oss.

Bebis; Barnet ser nu ut som det kommer att göra vid födseln förutom att det är mindre och smalare. Det kan hända att du känner en fot som tar spjärn mot magen, bebis testar sina krafter.
38 cm lång och väger omkring 900-1000 g. Står så olika från sida till sida och det varierar väl.

Mamman; Livmodern har nu vuxit så mycket att dess översta del befinner sig 7 cm ovanför naveln.
Det kan vara klokt att redan nu förbereda sig inför förlossningen, kanske har du börjat tänka på vad du ska ha med dig till sjukhuset.
Många kvinnor blir på detta stadium lätt anfådda.


Jag upplever sparkar och rörelser längre upp nu, det är emellanåt tungt att andas och jag kan få väldigt ont längst ner på magen åt sidorna när jag gått för mycket.
Bebis är mest livlig om kvällarna fortfarande och jag kan nästan uppleva det som lite illamående när hon rör på sig så mycket. Det blir liksom som ett tryck inifrån. Har inte kunnat känna någon fot eller kroppsdel än.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, njut av din underbara mage! :) du kommer att sakna den sen när den är borta. Jag skulle ge mycket för att känna sparkarna och känna längtan igen :) avundsjuka som tusan!

2011-10-23 @ 12:11:22
URL: http://veronichas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0