Kan det vara?

För en stund sen tyckte jag att jag såg en lite spark, såg att magen liksom sa plupp på någe vis, att den rörde sig men det var ju så snabbt ögonblick så nu väntar jag ivrigt efter mer.
Har känt nu ett bra tag "bubbelvis" spark eller vad man kan kalla det men väldigt långt ner typ mot troskanten. Och det känns som att det skulle vara väldigt långt ner för livmodern når navelhöjd nu. Jag vet inte. Konstiga förklaringar jag vet men det är fan svårt att sätta ord på det.




Har legat och glott på Madicken- snacka om att känslorna kommer fram. Jag älskade madicken när jag var liten och det fick mig att tänka tillbaka. Kul sånt där. Borde köpa alla Astrid lindgren filmerna.

Jag har både pluggat och städat här hemma idag. Underbart!
Vi ska laga god mat snart, inbakad fläskfile,potatisklyftor,tomat i ugn och egen beasås.

Hoppas ni har en bra dag=)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad mysig! Det är nog pyret som far runt i magen :) Jag kände oxå nere vid troskanten, som bubblor lite nu och då. Vid v20 så har bebisen mycket plats i magen, vilket gör att man kan känna rörelser i nästan hela magen. Det är en otroligt häftigt känsla :)

Ett tips: om du lägger dig på mage, på en kudde och så har du handen mellan kudden och magen kommer du känna rörelserna. :)

2011-09-03 @ 16:37:24
URL: http://jezzans.webblogg.se/
Postat av: Maria F

Åh vad myyyyysigt!!!! Här blir det också nam nam ikväll, ryggbiff, sallad, halloumi, bakad potatis och också hemlagad bea!!! :D

2011-09-03 @ 20:00:31
URL: http://majijaaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0