Blä

Jag är sur, jag är frustrerad över att nätterna är skit! Mår piss när kvällarna kommer när jag vet att Mathias ska iväg och jobba och jag ska försöka få den här lilla envisa damen till att sova. Men det är omöjligt. Hon slocknade efter kvällsmålet halv 10 igår kväll, Mathias la henne då direkt och hon sov så gott.. Bara några min efter han dragit vaknade hon och började böka. Från sida till sida, upp och ner med huvudet, stonk och stön.. Vaggar med o utan napp några gånger, somnar kanske några min sen är det igång igen. Så håller hon på fram till kl är halv 2, då  tar jag upp henne och ger mat och hon somnar om till kl är halv 4 då är det stonk och stön och bök i hela sängen, hon äter på sin hand och blir sur när inget kommer,jag ger napp men den spottar hon ut hela tiden och tar sin hand igen och blir sur IGEN. vrider huvudet från sida till sida, det går i hundra, huvudet upp och ner, blir sur för att hon inte kommer någonstans. Aa så här är det varenda natt alltså.
När Mathias har henne håller hon aldrig på så här. =/
Inte undra på man har nära till gråt hela tiden när man ständigt är som en zombie pga sömnbrist!

Är helt ärlig när jag säger att jag blir såå avundsjuk på er småbarnsföräldrar som skriver att ni ger kvällsmål o sen somnar era ungar och vaknar 1 gång på natten och ska ha mat, somnar sen om och sover till 6,7 kanske.
Vet inte när vi hade så- måste varit i början, då sov hon ju i princip hela tiden men vaknade ofta o ville ha mat istället.

Jag säger det igen, jag kan ha gnällighet osv på dagarna för då är ändå jag vaken, men på nätterna vill man ju bara sova och är skittrött ju!

Kommentarer
Postat av: Frida

Är hon inte hungrig då? Äter hon ordentligt på dagarna? Du kanske måste byta till välling för hon äter ersättning fortfarande va? Man kan ta 50/50 välling och ersättning om hon ogillar konistensen! Har du provat gröt än?

Hoppas det vänder snart!

Kram

2012-04-16 @ 08:54:41
Postat av: Anonym

I know det är hemskt. Mira blir 3 i augusti och har aldrig sovit en hel natt. Det tar på krafterna:/

2012-04-16 @ 20:55:35
URL: http://xxxjenna.blogg.se/
Postat av: Jessica

Är hon missnöjd, eller bökar hon bara ändå?



Vi har börjat ganska tidigt med att ha barnen i eget rum just för att man inte ska höra just de där småljuden hela tiden,

och det har funkat.

Både barnen & vi har sovit mycket bättre då.

Tror Engla var 6 veckor och Emil något äldre.



Kommer inte riktigt ihåg hur gammal hon är?

Men hon är väl inte 4 månader ännu, så då är det ju svårt att mixtra med maten.



2012-04-17 @ 10:34:57
URL: http://www.frubark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0