Nora

Sprutorna gjorde min lilla gumma super trött. Hon sov ute i vagnen igår från kl 4 på efterm till halv 7, sen lyckades vi hålla henne vaken till kl 10 på kvällen, då tvärdäckade hon och rörde inte en fena till 4 imorse och då åt hon lite sen somnat igen och sover än(snart 8). Men ska snart väcka och ge mat för sen ska vi åka till Mamma i Nora och spendera dagen och natten där:) Behöver komma hemifrån lite. Skulle behöva komma iväg själv(egoistiskt det låter) men jag har ju maten ett tag till.
På tal om mat så har jag funderat lite på det här med amningen. Hur länge jag ska hålla på. Vid 6 månader går man väl över till mat? mig gör det inget att amma tills dess om jag ändå är hemma. Dem här smakportionerna är vid 4 månader men dem rekomenderar visst inte det förens vid 6 månader läste jag pga att dem fortfarande är känsla för magvirus.

Dags att packa och slänga i sig frukost.
Vi hörs väl imorgon

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det där med maten är jätte olika,

en del barn är inte intresserade av att äta vanlig mat medan andra älskar det.

En del behöver mer tid för att lära sig medan andra älskar det från start.



Jag har börjat med gröt och grönsaks pureer vid 4 mån för att se intresset och båda har ratat bröstet direkt då de föredragit mat före bröstet.

Men har ändå lyckats amma båda till 6-7 månader.

(då har det ju mest blivit på natten, mellis & som dyck till maten)



Man gör det som passar sitt barn bäst helt enkelt!



Det viktiga är väl egentligen att inte stressa fram intresset utan om Olivia nu inte skulle gilla det,

då får man ta en liten paus och testa efter någon vecka igen.



Lycka Till!

2012-04-12 @ 20:28:02
URL: http://www.frubark.blogspot.com
Postat av: Malin

Tilde ammades och fick ersättning första tre månaderna sen slutade jag amma (hade inte så mkt mjölk). Hon har fått prova smakportioner och äter banangröt sen hon var 4 mån och det har gått så bra, hon har aldrig vart sjuk. Man får ta allt med en nypa salt och göra som man känner. :)

2012-04-13 @ 19:01:02
URL: http://tildesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0