En solig Söndag

Har suttit ute ett par timmar i solen men blev kall och trött till slut så nu ligger jag och tänkte vila när ändå Olivia ligger och sover. Tänk att barn sover så bra ute:)
Hon verkar ha kommit in i någon skrikperiod nu. Hon sover bra och mycket på dagarna(kanske är det som är problemet, för mycket sömn på dagarna?) och är gnällig/skrikig på kvällarna, kan börja omkring 7-8 på kvällen och sen slocknar hon av trötthet/utmattning runt 11-12.. hon skriker inte hela tiden under dem timmarna men är väldigt gnällig och har svårt att komma till ro.
Lite jobbigt att det just är på kvällarna för snart, rättare sagt på Torsdag börjar Mathias jobba igen, jag vet att nästan alla föräldrar går igenom sånt här men det blir extra jobbigt när det sker så sent på kvällar när man själv är så pass trött. O just ja, när jag inte har tålamod. Förhoppningsvis växer man in i det så att säga. Vänjer mig att jag faktiskt är ensam med henne och om det innebär att jag får skippa tvn hela kvällar och stå o vagga henne så är de ju så. Mathias gick runt med henne igår ett bra tag- till slut somnade hon. Men var orolig och vaknade titt som tätt hela natten och bara skrek. Magen?övertrött?hungrig? Vem vet!

Ikväll(om det går) ska jag för en gångs skull spela bingolotto.
Och så är det så ska det låta och big brother.

Hoppas ni alla har haft en bra helg.
Kram

Kommentarer
Postat av: jennifer

du kan ju försöka att hålla henne vaken lite mer om dagarna?för det är ju bra för dem att lära sig när det är dag och när det är natt:)klart att dem behöver sova dagtid också,men kanske inte större delen av dagen!försök få in lite rutiner,det reder sej ska du se=)



PUSS!

2012-02-26 @ 16:56:25
URL: http://missjuniverse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0