Skitnatt

Nu har spänningshuvudvärken kommit tillbaka igen =/ Så himla roligt när man till och med vaknar med den!
Märks man sovit kasst.
Natten har INTE varit rolig. Är så tacksam för att jag får ha Mathias hemma. Vet inte vad jag hade gjort utan honom.
Mitt tålamod tar slut väldigt fort och en skrikig/gnällig unge på nätter vet väl alla att det inte är kul.
Vi har inte kunnat lägga ner henne ensam en endaste gång inatt utan vi har haft henne på våra bröst med vårat finger i hennes mun(då det är det enda som funkar förutom mitt bröst)..... hon har dessutom legat och ätit i säkert närmre 40 min varje gång. Börjar fundera på hur min mjölk är nu för inatt var första natten ever som dem inte varit sprängfyllda och jag läckt. Nä dem har varit som vanligt. Iofs, äter hon så länge som hon gjort så är det väl inte så konstigt att dem inte varit fyllda heller.
Läste nånstans att man kan testa och köra ersättning som ett sista mål innan "läggdags" på kvällen. Nån som har erfarenhet av det?

Borde väl passa på att sova när hon sover men alltså då vill man ha den här egentiden också. Städa,plocka,ta en promenad,lyssna på musik,internet. Ja bara vara.

Vår kamera har kommit så ner och hämta den!YES

Nähä den sovstunden varade länge..
Tillväxtperioden är väl ändå inte än? läste 6-8 veckor.

Kramis

Kommentarer
Postat av: jessica bark

Jag testade ersättning med Englis, blev sämre så jag sket i det.

Tillväxtperioderna är inviduella,

Emil har haft lite senare än vad det stått och Englis före.

Så det kan absolut skilja sig.

Brösten är inte tomma bara för att de känns tomma ;)



Jag förstår att det är jobbigt.



Det enda man vet med säkerhet är att det är övergående ;)

Det blir bättre, men sen kommer det nya tillväxtperioder hela första året.

ÄVEN med de som äter ersättning.



Detta är mina erfarenheter...Alla är olika och alla gör på olika sätt.

Man ska göra det som känns bäst för en själv och sitt barn.



Jag hade bestämt mig att amma minst 6 mån för att jag tyckte att det var bäst för dem,

så jag var inställd på det vid båda tillfällen.

Men o andra sidan har jag inte upplevt det på samma sätt som Du eller någon annan.

2012-02-01 @ 21:34:54
URL: http://www.frubark.blogspot.
Postat av: Malin

När jag ammade mest i början fick Tilde ersättning på kvällen och sov jättebra då. Vissa barn vill inte ta flaska och vissa barn som tar flaskan tar inte bröstet lika bra sen.

Men Tilde får i princip bara ersättning nu och det funkar bra. Men har man mjölk så, amma på!



Vi har också haft skitjobbiga nätter och jag har alltid tagit dem själv iom att min sambo jobbar. Blir lite bättre ju äldre de blir.

2012-02-02 @ 22:31:53
URL: http://tildesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0