Ny vecka

Så var vi tillbaka till vintern och snö. Jippi
Men vad ska man förvänta sig egentligen. Är trots allt bara slutet av Feb- både Feb och Mars är vinermånader. MEN när dagar som igår är här så får man helt enkelt passa på att njuta. Våren kommer sakta men säkert. Hellre det så man hinner längta lite än att det säger poff så är den här.

Igår kväll skrek sig Olivia till sömns igen. Vi försökte trösta och göra allt för att hon skulle sluta men hon bara fortsatte skrika tills hon somnade.
Sen gav vi en flaska ersättning och hon hävde i sig(svårt att veta, ammade henne bara 1,5 tidigare). Hon blev iallafall hel nöjd och somnade ett tag efter. Kl var då runt 11 på kvällen och hon sov till halv 6 på morgonen.
Mer sömn för oss alla:) Det gillas.
Jag testade att bara köra amning igår under hela dagen och kvällen(för annars när jag kört flaskan också så har hon varit mer gnällig/ont i magen vad vi trott och vi märkte skillnad igår när jag bara ammade henne. Hon var mer lugn och nöjd förutom det sista skriket på kvällen.
Dock har vi ju tänkt börja helt med ersättning. Låter egoistiskt men jag ska ut på praktik snart och köra klart det sista med skolan. När jag går ut på den har jag ammat i ca 3 månader.

Äh vilka tråkigheter jag skriver om jämt. Inget ni vill läsa om säkert.

När det ändå är sånt här väder så tror jag det får bli en pluggdag. Har trots allt bara en uppgift kvar. Jag ska beskriva en vårdtagares situation från att ha insjuknat i stroke i hemmet,blivit transporterad till sjukhuset,efter vårdtiden där en korttidsplats på servicehus med rehabilitering och tillbaka till hemmet. Följande ska framgå av min beskrivning;
Vilka yrkeskategorier vårdtagaren möter
Målet för min vårdtagare

Då kör vi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0