Bvc besök nr 2

Dags för vägning och mätning idag igen. Hon har blivit så förkyld min lilla skruttfia. Gör ont i hjärtat på mig, jag är så himla känslig.

Imorgon tror jag mamma kommer!Trevligt trevligt.



Inatt fick vi sova i hela 5 tim i sträck, halv tolv till halv 5 sov hon här. Otroligt..  Barnmorskorna säger man inte ska låta det gå mer än 4 timmar mellan matningarna men har man hjärta att väcka dem små. 
Skönt om hon kan få in dessa tider till lite mer rutin. Igår var hon vaken mellan 8 och 11 på kvällen, sen vart hon ju skittrött och vaknar pigg 9 på morgonen.

Kram

Kommentarer
Postat av: jennifer

nej du är fin där ju:)men jag kan ta bort den om du vill?



Skönt med mer sammanhängande sömn:)



Puss

2012-01-30 @ 10:11:58
URL: http://missjuniverse.blogg.se/
Postat av: Jessica

Skönt att du fick sova inatt =)

Dedär med att väcka för att ge mat, det sa en barnmorska till mig att göra och nätterna blev kaos.. Det slutade med att han ville ha mat flera gånger per natt. Så jag pratade med en annan barnmorska och hon sa att man skulle låta barnet sova tills den vaknar av sig själv. Så jag gick tillbakka till det och nättern blev mycket bättre. Då var james runt 3 veckor och efter det somnar han runt 8-9 tiden. sen sover han till halv 3- halv 4 och då får han mat, sen vaknar han runt 6-8 och vill ha mat igen. Och det funkar hur bra som helst =)



Så gör som du känner men för oss (James) funkade bäst med att låta honom sova =)



Ha en bra dag! Kram

2012-01-30 @ 12:48:10
URL: http://jezzans.webblogg.se/
Postat av: Frida Eriksson

Till mig sa dem att jag inte behövde väcka henne så länge hon gick upp som hon skulle!

2012-01-30 @ 16:26:14
URL: http://rydellvagen.blogg.se/
Postat av: jessica bark

Håller med Jessica...man kan ställa till en riktig oreda om man stör deras sömn, det är då de växer, utvecklas & bearbetar sina intryck.

2012-01-30 @ 22:00:39
URL: http://www.frubark.blogspot.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0