Funderare

Fy bubblan vilken natt.
Hade lite lite feber inatt- men nu verkar dem som bortblåst(kom inte tillbaka TACK).!! Har tagit ett antal heta duschar... Lillan har varit vaken hur mycket som helst, nu under förmiddagen speciellt, 4 timmar i sträck, hon ser helt färdig ut men VÄGRAR sova. Trötta föräldrar.

Ego som man är så funderar jag hela tiden på ersättning till henne, inte för att jag inte vill vara nära henne men så vi får sova lite mer och bli "bättre" föräldrar liksom.  Jag vet, det låter egoistiskt för amningen fungerar jätte bra.
Kanske varva amningen med ersättning!?
Just nu får jag sova knappt 2 timmar åt gången och jag har en ständig huvudvärk, energin finns knappt där.
Jag vet att det är MÅÅNGA småbarns föräldrar som har det så men man måste ju själv må bra, eller hur?  Det är ju inte så att ersättning är på nåt vis dåligt, bara det att bröstmjök är mycket bättre.



Funderar...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tar hon napp?

Hon kanske inte är hungrig alla ggr även om det är väldigt vanligt att man får amma ofta tills det reglerats ordentligt, napp brukar kunna få dem nöjda också.

Du verkar ju ha ordentligt med mjölk så hon borde ju vara nöjd.

Det behöver ju inte alltid vara hunger som gör att de vaknar,

Men när man ammar så får de ju allt i ett, tröst, närhet, mat etc



Hoppas ni snart får in en liten rutin på det hela! :)

2012-01-27 @ 13:37:05
URL: http://Frubark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0