Måndag

Natten har varit jobbig. Jag är hemsk på nätterna och jag tycker synd om mina nära här. Jag är inte van att bli väckt av en liten bebis som kräver uppmärksamhet, som har magknip och är hungrig. Jag kan nästan bli sur för att jag måste fixa med sånna saker och jag tackar för att Mathias är hemma än.

Snuppan här har knappt sovit en timme åt gången utan blir ständigt väckt av hennes onda mage och ligger och stonkar och ålar sig. Inte mycket till skrik utan just det här gnälliga. Jag lider med henne verkligen. Vet inte om magdropparna hjälper.

Idag kommer barnmorskan hit på hembesök, lite sent dock men det fick bli så med tanke på att vi flängt fram och tillbaka till kga. Spännande att se om hon gått upp nåt och hur mycket.
Annars ser dagen lugn ut. Ska nog försöka sova när hon somnar nästa gång, känner på mig att hon kommer att sova i princip hela dagen.

Ciao

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men lilltjejen då.. :( Köp miniform och ta det före varje måltid (börja med 10 droppar, hjälper inte det efter nån dag, testa med 15 droppar osv..) och ta även sempersdropparna en gång om dagen... Gör sådär med benen som jag skrev förrut, då kommer eventuella gaser ut.



Kämpa på!! Kram

2012-01-16 @ 15:20:37
URL: http://jezzans.webblogg.se/
Postat av: Malin

www.windi.se, de kan hjälpa. Funkar för många. Jag har massa om du vill köpa.



Vi har gett minifom och semperdroppar länge men märker ingen spec skillnad.. förutom i plånboken. :)



Men jag vet hur det är. PRECIS gått igenom samma sak. Ibland la jag henne i vagnen och ställde in henne i sitt rum bara. Inget jag gjorde hjälpte iaf, hon bara skrek - timme efter timme efter timme. Nu när hon är drygt 2,5 mån har det börjat bli bättre.

2012-01-16 @ 17:25:35
URL: http://tildesmamma.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Kör du med miniFOM eller semperdroppar?,det kan ta några dagar innan det ger effekt-håll ut!

2012-01-16 @ 19:34:16
URL: http://missjuniverse.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja visst är det skönt att ha gubben hemma, men du kommer fixa det galant sen när du är själv om dagarna, men jag vet den känslan. Jag var livrädd de två första dagarna av att vara själv men sen vande man sig med det med :)



Dedär med rutiner är svårt. Jag fick tipps av min mamma att tex göra ordning honom för natten (byta blöja, tvätta och byta till pyjamas) vid samma tid varje kväll. Så jag valde kl 8. Sedan mellan halv 9- 9 så ger jag honom en "sängfösare" och då somnar han för natten. Men då släcker jag ner i sovrummet och bäddar ner oss båda två i sängen så han lugnar ner sig samtidigt som han äter. Det tog bara några dagar innan det funkade bättre och bättre och nu funkar det riktigt bra :) så det gäller bara att bestämma när och så gör man samma varje kväll så blir det en rutin tillslut :)



Ja, jag fick tippset av både andra föräldrar och min BM. Så det är helt ok att ta båda och det gör jag varje dag och det funkar riktigt bra :) Eftersom han annars skriker från 4 på eftermiddagen till sena kvällen..



Hoppas det blir bättre, och det kommer det med stor sannolikhet att bli :) Kram

2012-01-16 @ 20:52:33
URL: http://jezzans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0