Helgen

Helgen har varit kort men händelserik!
I Fredags bestämde Mathias och jag oss för att utnyttja mitt presentkort på Loka för att äta frukost(han är inte mycket till bad och spa osv) så på Fredag kvällen kom Olivias Farmor och Farfar och hämtade henne, hon skulle sova hos dem så vi i lugn och ro på Lördag morgon skulle bege oss till Loka.
På Fredag kvällen satte vi oss vid köksbordet och spelade yatzy,fia med knuff och kortlekar, dukade upp med lite chips och en öl.
På Lördag morgon vaknade jag som ett barn på julafton kl 6. Puh. Blir alltid så när nånting ska ske om så bara en mysig frukost.
Väl där inne fanns ju hur mycket som helst. Vart skulle man börja? Ta allt men lite? eller sikta in sig på det man helst ville ha. Jag tyckte att jag tog lite av allt men jag blev mätt och fick därför inte i mig av yoghurt o det där utan ville spara mig till "efterätts" pannkakorna med sylt och grädde och frukten. :) Vi blev iallafall bjudna på frukosten(av våran kära granne) som jobbar där så presentkortet fick jag behålla och förlängde det i 2 månader så nu är tanken att jag och Sandra ska dra dit en Söndag och bada och lyxa till det(en present till henne) då hon fyllde år igår.
Efter frukosten igår inväntande vi våran tjej som skulle komma hem runt lunchtid. Innan dess tog vi en lång skogspromenad med Bella. När Olivia kom hem åkte vi till Sandra, med oss hade vi smörgåstårta och lotter&choklad till henne. Mamma var där :)
Efter några timmar där for vi hemåt och försökte underhålla en trött och rätt grinig unge, hon la sig redan kvart över 6 igår kväll(helt slut) och vaknade strax före 9 imorse(välling bara kl 6 imorse).
 
Idag blir det inte mycket gjort, några promenader och så bara. Mathias ska stapla ved!
Ikväll kanske bingolotto och tacos=)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0