Klaga

Jag måste få klaga men jag är absolut inte sur eller arg.
Men varför är det alltid synd om dem som ska jobba? dem måste få sova, dem måste ta det lugnt..
Menar, för mig är det rena semestern att komma till jobbet. Jag går upp nästan lika tidigt som Mathias när han jobbar förmiddag och ska då ha mitt barn + hushållssysslor hela dagen.
Ändå får jag dåligt samvete om jag överöser han med saker när han kommer hem, tex sitt barn.
 
Att ha ett barn är underbart men också påfrestande och jag kan ärligt säga att jag är totalt slut om kvällarna..
 
Så, det var det klaget, nu kan ju ni lägga kommentarer för det kommer ni säkert göra om detta inlägg :S
 
Dags att leka/ta hand om ett snorigt barn, ge mat/tömma maskin,dammsuga,plocka ner tvätt,lägga i ny tvätt,rasta hund,laga mat,underhålla barn och däremellan ANDAS.
Men som sagt jag älskar min dotter och jag älskar att ha henne!!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Klaga på!
Det är faktiskt riktigt jobbig att vara hemma med ett barn. Det är som Bm sa till mig en gång: Att vara hemma med ett barn är ett 24/7 jobb, den andra partnen får en paus och gå iväg till jobbet, vara social och "koppla av" medans den andra har samma sysslor dag ut och dag in 24 timmar om dygnet. Vi kommer lixom aldrig ifrån på samma sätt..

2012-09-12 @ 20:55:05
URL: http://jessicaholmbom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0