Min diagnos

fick jag tyvär inte igår på sjukhuset i Lindesberg. Och en snäsdoktor hade jag!
Tänkte att JA idag får jag svaret på varför jag mår som jag gör men som de andra doktorerna gjort innan, så gjorde även han. Kollade reflexer,syn och balans/motorik och utifrån min sjukdomshistoria ca 7 månader tillbaka så kan det vara vad som helst, jag har ju hela tiden trott på en grej vilket jag fortfarande gör då jag inte riktigt litar på sjukvården idag men han tyckte inte jag skulle oroa mig. Han skulle prata med sina kollegor och se om jag får komma in igen och ta ett ryggmärgsprov vilket jag innerligt hoppas.
Skitirreterande att skickas runt(nu är det 4e läkaren med kiropraktorn haha) som säger att jag verkar så frisk och dem neurologiska testerna visar bra men jag mår ju för fan inte bra!!
 
Mamma tror STRESS. En inre stress och oro. Jag stressar jämt, både i handling och tänkande. Det har blivit värre det senaste året. Helst vill jag ha klart alla hussysslor på en förmiddag och helst vill jag köra samma rutiner varje dag såsom damning och städning av badrum. o tvätta på helgerna går inte för sig.
Denna stress har i sin tur sakta smögit sig på mig och skapat olika symtom, så som yrsel,stickningar,trötthet och svaghet.
Det jag även märkt är att yrsel gör sig mest känd i folksamlingar, jag blir förvirrad och tappar mig själv liksom.
 
Som läkaren sa, det finns så mycket det kan vara men jag hoppas dem också gör nånting åt det.
 
Hur kan jag ha blivit såhär? mamma fick tjata på mig att städa mitt rum när jag bodde hemma. i Oslo dammsög jag kanske en gång i veckan och så poff blev jag så här och letar hårstrån på golvet fast jag 10 minuter tidigare damsugit.
Hjälp liksom! varifrån kom stressen! och alla måste grejer.
Mamma tyckte jag skulle göra ett schema men jag vet ju mycket väl att det kommer aldrig hålla!
 
 

Kommentarer
Postat av: Monika

Jag håller nog med din mor ( min kära syster) Inre stress, jag känner igen det :)

2013-08-21 @ 13:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0