Torsdagen

börjar närma sig. Och jag känner att oron börjar komma smygandes. Röntgen röntgen.
Men ändå ska det bli så himla skönt att få det bekräftat om det visar sig vara nåt.
Denna ovisshet som jag bärt på detta år har verkligen tagit knäcken på mig.
Läkaren i Linde som hela tiden upprepade att DU ÄR FRISK, jag tror garanterat det är nåt men jag vet inte om det är kroppsligt bad mig att gå och prata med någon vilket jag gjorde. En kurator och jag måste erkänna att det till en början kändes fjantigt. Man vill ju inte öppna sig för någon man inte känner, o jag kunde känna hur jag log emellanåt lite diskret. Men iallafall så börjar det kännas bättre. det är nästan bättre att prata med någon som är insatt och som har tiden och lusten att lyssna.
Idag har vi pratat om oro,ångest och stress, vad som händer i kroppen och det som skrämmer är att det stämmer in precis allt. Den här långvariga stressen och oron som funnits, till slut är man på hel spänn och kan aldrig koppla av. Kroppen förbereder sig hela tiden på att fly eller kämpa emot. Frågan är hur man kommer ifrån det!
För mig är ett stort steg den här röntgen ju med så kraftiga symtom sen får vi se om det krävs ytterligare samtal beroende på vad och om det visar något.
 
Sen kan man ju tycka att stress inte ska ge sån kraftig yrsel som jag får men dem säger ju att stress verkligen kan spela kroppen ett spratt!
 
Idag efter samtalet drog jag ner till ica och köpte på mig nyttigheter, ingefära,citron,frukter,blomkål,morötter,bär,avokado osv osv. Tänkte köra lite morgondrinkar och smoothier bara för att min mage hela tiden ska krångla! Så lite rensning ska väl inte skada ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0