Det var den dagen

Trötta efter en hel dag i Karlskoga och stackars älskling som drog till jobbet precis för sitt nattskift. Jag ska snart sova!
Vi började iallafall dagen med ica maxi och där kan man ju gå omkring en hel dag om det är så.
Det var lite folk vilket var skönt. Det bjöds på olika tårtor där inne som jag så glatt smakade på:)
Skulle leta julklappar men hittade bara en enda till min bror.
Annars köpte vi lite julgrejer och basvaror som pasta osv. Vilket vi egentligen inte skulle gjort för vi vill båda två sluta med kolhydraterna men men pastan håller ju.
Skulle leta kläder till mig själv på Hm och Lindex men fann ingenting, bara lite småplock som örhängen och olika produkter. Får beställa över nätet.

Sen blev det MAX mat, orkade bara hamburgaren så det blev nästan dubbelt upp för min karl=) Hade beställt chilicheese men orkade knappt det. Får inte i sig så stora måltider åt gången nu vilket iofs är bra.

Sen var det dags för "visningen" på förlossningen men det var inte mycket till visning utan vi satt i det stela förlossningsrummet på hårda stolar i över 1 timme och pratade om smärtlindring,ställningar osv.
Vi fick se badrummet som nog var det trevligaste rummet och där kommer jag nog spendera större av tiden(om tillfället ges). Ni anar inte vad jag längtar efter ett badkar här hemma! Varmt vatten är susen mot smärta.
Barnmorskan som pratade var iallafall hur trevlig som helst, lugn och glad och påpekade hur många gånger som helst att det kommer att ta tid och det kommer att göra jävligt ont. ha ha lugnande för en annan.
Hon påpekade också att ja snart är det dags för er, kändes liksom så overkligt att höra det för det är ju ändå ca 8 veckor kvar. Det var ett par till som var med och hon var bara i v 28 och hade redan behövt åkt in pga tidiga värkar stackarn.

Min skrutta bökar som bara den i magen och igår var det ett jäkla liv när jag skulle sova.

Hade tänkt plugga men mina ögon och hjärna säger nej! Så godnatt med er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0