Graviditetsvecka 29

Nu börjar det verkligen likna en riktig liten bebis.
Barnet växer och frodas. Nu är det ungefär lika långt som en vanlig skollinjal men olika barn är olika långa redan nu.
Barnet har antagligen fortfarande inte lagt sig till rätta utan ligger ibland med huvudet nedåt och ibland med huvudet uppåt eller åt sidan(ooh ja, det känner jag allt)..

Vikten är ca 1 400 g.

Mamman; Barnet och magen fortsätter att växa och det kan kännas som dina inre organ trängs undan(det har jag känt av)!!!! Samma med dem här förbannade foglossningarna. Och sovställningarna blir bara mer och mer jobbigare.
Börjar känna mig sååå klumpig och oattraktiv, tjock och ful osv osv. Listan kan göras lång- dock tycker jag det är fint när andra är gravida men en själv känner sig sååååå =/
Jag har 11 veckor kvar, undrar hur jag kommer att må resterande veckor. hmmm :P
Förlossningen blir mer påtaglig, har ont i rygg,svank mm så smärtan sen vill jag inte ens veta av!!
Men sen tänker jag på våran dotter som ligger i magen och växer, som bara är våran som vi skapat, en sån liten unik varelse som ska komma ut till oss, då försvinner liksom det där tänkandet, iallafall för stunden=)
<3

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack så mycket :) Ja det blev riktigt mysigt! :)



Ja hyllan är riktigt fin, skönt med lite förvaring oxå, det behövs alltid :) Ja nu kan du snart börja smyga upp lite saker. Det är ju inte långt kvar nu... Det går så fort!! :)



Ha en fortsatt bra dag!

Kram

2011-11-08 @ 14:29:58
URL: http://jezzans.webblogg.se/
Postat av: jennifer

tack gumman<3 önskar bara att vi bodde närmre varann!men vi får ses så mkt det går och hoppas att våra tjejjer blir lika bra vänner som vi:)



ÅH ja jag och CK pratade redan i somras om hur kul det skulle vara att typ dra iväg och campa allihop så det lär vi absolut göra=)))



och jag vet hur man k'nner sig!det släpper sen ska du se=)Puss

2011-11-08 @ 17:22:28
URL: http://missjuniverse.blogg.se/
Postat av: jennifer

tack gumman<3 önskar bara att vi bodde närmre varann!men vi får ses så mkt det går och hoppas att våra tjejjer blir lika bra vänner som vi:)



ÅH ja jag och CK pratade redan i somras om hur kul det skulle vara att typ dra iväg och campa allihop så det lär vi absolut göra=)))



och jag vet hur man k'nner sig!det släpper sen ska du se=)Puss

2011-11-08 @ 17:23:09
URL: http://missjuniverse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0