Vart ska jag börja...

Jag och brorsan cyklade ner till klingen imorse för att prata om studier o komvux. Mycket att ta in och fick fråga mycket, förstår fortfarande inte allt men en hel del som jag från början trott var fel.
Jag hade tänkt söka in till en utbildning till våren men fick veta att för det krävs 90% av slutbetyget ifrån gymnasiet, 2500 poäng och nu är jag osäker, tror inte jag har det=/ Men det var inte alls som jag trodde, att man var tvungen att ha svenska, eng och matte. Men iallafall så blir det ju jobbigt att plugga upp så många ämnen på komvux, ta kontakt med lärarna på pihlskolan för ämnen jag hade med dem i skolan som jag inte fick godkänt i. Så istället funderar jag på att gå på folkhögskolan och gå en sån här allmän kurs på 1 år, inga prov ingenting men så får man ett "såkallat slutbetyg ifrån dem sen så man kan söka in på högskolan vilket vore ju toppen. Vad kallade hon de, kvot? Hm.. Så det är ju inte helt hundra att jag kommer in sen då men den här möjligheten känns bättre än komvux för min del. Så jag var bort till folkhögskolan och pratade med dem och det var tydligen 8 personen som ska gå den här kursen och lokalerna är väldigt små där så jag står på "väntelistan" tyvär. Får besked den här veckan.  Om inte så får jag väl kämpa med komvux=/   Så har min förmiddag varit. Mycket information att ta in men har lärt mig en hel del. Hoppas innerligt jag kommer med. Vore en sån chans alltså. Vill komma igång nu!!!!
Ska leta upp mina betyg och kolla igenom så jag är helt säker på att jag förstått allt.
Den här kursen börjar nästa vecka isåfall.
Önska mig lycka till.


Kommentarer
Postat av: Veronica

hmm det där lät komplicerat, men lycka till nu!!

tror på dig!:-)

2009-08-11 @ 19:57:06
URL: http://veronicajensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0