Ny vecka

Idag går vi in i graviditetsvecka 33, 7 veckor kvar.




I denna vecka kan bebis gråta och göra allt som en nyfödd 40 veckors bebis kan. Det börjar bli trångt om utrymme i livmodern men bebis kan fortfarande sparka och röra sig.
Den sover mycket under den här perioden precis som en nyfödd.
När bebis är vaken så använder den sina sinnen , den lär sig allt medan den lyssnar och känner.
Bebis har sannolikt valt en förlossningsposition nu och ligger antingen med huvudet nedåt eller uppåt.
Om bebis skulle födas denna vecka så är lungorna starka nog att fungera utan hjälp men den kan ändå behöva vård av läkare och sköterskor.

Vikt; ca 2 kg. Längd; 42-45 cm.

Hon ligger och sparkar mot revbenen ofta nu på bägge sidor. Fortfarande livlig om kvällar mest som det varit från början.
Huvudet ligger ju neråt och hon kommer ofta åt kissblåsan vilket är riktigt obehagligt.
Ryggvärk mer och mer, det är tungt(fast jag inte är så jätte stor så känns det ju)!!!
Men det mest "störande" är toalettvanorna, dem blir ju bara sämre. =/ Äter bra,motionerar ju varje dag men det tycks inte hjälpa. Frustrerande. 7 veckor kvar av tiden, nedräkning.!!  Förmodligen går jag över tiden men vi siktar in oss på 7.
Jag tänker mer och mer på förlossningen och speciellt smärtan för jag tycker det är nog jobbigt nu.
Om mindre än 2 månader är våra liv förändrade. Spännande men också skrämmande. Det har liksom bara varit vi, vi har kunnat gjort vad vi velat, om vi så vill ligga i soffan en hel dag eller sova hur länge vi vill, ja allt.  Det är sååå fashinerande att vår dotter ligger i magen, hon är så nära mig hela tiden men jag kan inte ta i henne som jag vill. Men snart så <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0