Mammasjuk!

Imorgon kommer min kära mamma hit och ska sova kvar hos mig en natt. :) <3
Träligt man har praktik hela helgen när hon ska vara här i Hällefors. =/


Våran granne ringde förut och talade om att det är mycket vargar i skogen här omkring. Så nu följer jag med min goa hund ut när hon ska kissa om kvällarna. Henne lämnar jag inte i första taget.
Jag tänkte på det förut när jag gick kvällspromenaden med henne, jag har en underbar hund, har väl inte direkt drömt om att ha en hund men nu har jag det och hon betyder verkligen allt för mig.

Jag har ju tänkt att dem flesta har barn eller ska ha barn i min omgivning, vänner och så utan jag. Inte för att jag är stressad med just den biten men det har ändå slagit mig den tanken. Men sen ploppar det upp att jag har hus på landet och hund och jag pluggar osv osv. Saker sker i olika takter i livet det vet jag väl men varför är man då så jkla fokuserad på barn för? Är det för att typ hela hällefors har eller vad..
Jag är så oerhört glad att vi fann vårat drömhus, på landet med ändå centralt. Vi har skog och mark där vi kan göra vad vi vill, vi ska bygga ut, eventuellt bygga nytt hus brevid... ni förstår.. alltså man har det så bra men ändå är man inte nöjd. När blir man nöjd menar jag. Och när man väl får barn så kanske man ändå längtar tillbaka till "friheten".. vad vet jag.. varför inte bara njuta av dessa sovmornar och festkvällar :)
Nee nog med dessa tankar. Jag vet vad jag har framför mig nu ett tag, jag ska bli färdig utbildad undersköterska och få mitt körkort sen kan dem här tankarna gääärna få komma tillbaka.

Godnatt med er

Kommentarer
Postat av: Mikkis

WORD!!!

2011-03-24 @ 09:20:33
URL: http://mikklan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0