Onsdag

Jag tänkte ju spendera dagen med Sandra och Elly idag för vem vet när vi ses nästa gång. Ibland kan det dröja. Men då sa hon att Elly och hennes pappa skulle åka upp till hans föräldrar och att Sandra skulle vara helt solo idag-skönt tyckte hon hahha. Ja, det kanske det är men inte för mig ju =/
Vi eller ja rättare sagt har tänkt köpta med lite enkel lunch och laga samt lite gott att fika och dra upp till pappsen och familjen idag.

Jag och mathias lär även köpa ny dammsugare för våran gick ju såklart sönder för några dagar sen! Varför? Varför?
Pannan krånglar,duschen fel på, kylskåpet har vi fått bytt och nu dammsugaren. Nånting mer snart? Tvättmaskin kanske? för vi är ju gjorda av pengar så det är lugnt!
Mina sparpengar ska iallafall gå till nya utemöbler, ska försöka inreda min stora veranda läckert om det går. Inredaren brukar oftast vara Mathias men nu jäklar vill jag vara med. Finns ju så mycket snygga utemöbler så ojoj.


Ser fram emot våren för då ska det vårstädas på gården. Slänga in allt skit i en stor brasa på gården, göra det fint. Bella har rotat fram så mycket skit under huset som den andra familjen lämnat. Gamla strumpor,barnleksaker osv.

Föresten, gick åt helvete med mitt "nya" liv. Igår frossade jag popcorn och mockarutor som jag bakat! Ny tag nu då? ähh

Kommentarer
Postat av: Evelina

Svar: Nej, jag har fått det av mamma :) Hon sa att mormor brukade göra det när hon och systrarna var små :p Om din mamma kan receptet så kan du ju fråga henne..? Men det är iaf potatis, lök, morötter i vatten, sen kött- och grönsaksbuljonger.. Sedan häller man i falukorv ;D Typ. MUMS!

2011-03-02 @ 15:54:33
URL: http://evvvelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0