Att det ska ta emot så

Jag tänkte såhär. Jag tycker det är så oerhört vackert med gravidmagar, speciellt när det börjar ta form och som ni har märkt gillar jag att expremintera lite med min egen kamera på mig själv, igår fick jag till ett typ naken kort, dvs, jag höll för brösten och rumpan visades pytte lite. Jag stod på sidan så att inget annat som ni inte vill se syntes =P MEN ändå drog jag mig för för att lägga upp det på bloggen!!varför??

För att vissa kanske tycker det är opassande? andra kanske blir helt avskräckta av bilden. Inte vet jag.

Jag vet iallafall att jag borde lagt upp det bara för att det är min blogg, och kanske sätter jag lösen på det nu när man är gravid och lägger upp bilder och så småningom kommer det väl upp bebisbilder och då vill man ju inte att "hela världen" ska se. Som jag skrivit tidigare så behöver folk inte läsa eller ens titta på bilder om dem inte gillar det som står och visas.

Jag skriver för min egen skull- inte andras. Bilder tar jag för att minnas för vem vet hur många gånger i livet man egentligen är gravid.

Är det inte roligt att se text kombineras med bilder också?


Kommentarer
Postat av: Jessica

You go girl!!!

Klart du ska lägga upp de bilder du vill i din blogg.

Det är Bara du som bestämmer vad du vill dela med dig! :)

Upp med bilden nu, jag blev ju skitnyfiken.. :P

2011-09-08 @ 11:25:10
URL: http://jezzans.webblogg.se/
Postat av: Jennifer

Självklart ska du kunna skriva och lägga upp bilder som du vill lägga upp, det är ju trots allt DIN blogg!



Något jag själv funderat mkt på är när man får barn sen, hur man ska göra då! Vet ungefär vilka tio av dem som läser min blogg är, de trettio fyrtio andra har jag ingen aning om o dom skulle nog inte ge sig till känna heller.

Lite olustigt på ett vis. Just det här med barn är så svårt tycker jag, dom är ju en del av ens liv o därför vill man ju lägga upp bilder på dem och skriva om deras utveckling. Bloggen är ju ens dagbok öiksom. Men frågan är ju hur man stöket sig till det sen? När ens barn är så små har dom ju ingen talan och när dom blir äldre kanske dom inte alls uppskattar att man " hängt" ut dem på sin blogg eller Facebook. Man ska nog åtminstone tänka på Vad man skriver om dem och vilken typ av bilder på dem man lägger upp!



Det är en svår nöt det där, kanske att jag låser bloggen i framtiden, hur som helst har man ett ansvar gentemot sitt barn .



Det finns dom som skriver ut att deras små barn har diverse diagnoser på typ Facebook inför 300 låtsas vänner och det är inte okej nånstans tycker jag! Visst det är inget att skämmas för om ens barn har en diagnos: det har ju var och varannan nuförtiden, men en diagnos är ju något man lever med resten av sitt liv, och man kanske tycker det blir jobbigt i tonåren att gå omkring med en stämpel på sig att man kanske har autism, eller aspbergers osv. Det är ngt man själv ska få välja km man vill hå ut med sen när man blir äldre tycker jag. Tänk på när vi var små och datorer inte fanns. Tänk om jag hade säg autism och min mamma går ner på torget och klistrar upp lappar där det står " min dotter jag autism" jag tror inte att jag hade tackat henne för det när jag börjar skolan sen. Barn kan ju vara så elaka.



Så i synnerhet på fejjan bland hundratals vänner och även Olle att förglömma låtsasvänner bör man nog tänka på hur man framställer sitt barn. Hoppas du förstår hur jag menar.:p



Man kommer nog känna efter ett tag vad som känns okej!

2011-09-08 @ 15:35:46
URL: http://missjuniverse.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det är klart du ska göra som du själv vill i din egen blogg, lägg upp bilder :D Gravidmagen är okej att lägga upp bilder på jag tycker dock att det är fel att lägga upp massa bilder på barnet när det är fött. Ha en bra dag :)

2011-09-08 @ 15:38:15
URL: http://sofiaholgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0