Välkommen v 22

Idag smyger vi in i graviditetsvecka 22.





Bebis väger nu ca 430 gram och är ca 28 cm lång och har samma proportioner som en bebis, bara lite spinkigare då bebishullet inte utvecklats än. Nu ökar den i vikt varje dag och ska lägga på sig.
Läppar och ögon är formade. Redan nu finns det tandanlag i käkarna.
Hittils har du förmodligen ökat i vikt med ca 5-7 kg och fran o med nu kommer du öka snabbare i vikt.
(Jag har gått upp 1 kg hittills)

Våran lilla tös har hicka jätte ofta stackarn. Igår kväll satt Mathias och jag o bara stirrade på magen som hela tiden sa plupp. Nu är det inte bara längst ner vid troskanten utan nu kan det vara runt navelhöjd hon sparkar med. Det här kittlandet har nästan upphört helt!
Om 2,5 vecka är det dags för ett besök till Bm.


Men idag är det dags för skolan. Jag är inte i form. Förkyld än och det bara retas i halsen, igår kväll var det små tungt att andas. Gjorde ont i bröstkorgen bak mot ryggen. Men vi får kämpa oss genom denna förmiddag sen hem och lägga mig.
Just nu häver jag i mig kaffe. Känner mig totalt borta. T R Ö T T


Kommentarer
Postat av: wayne

tror din kille att det verkligen är han som är pappan? Kanske dags att säga sanningen.

2011-09-13 @ 06:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0