Klag

Får man klaga redan efter 2,5 vecka som nybliven mamma? Att jag är trött,utmattad och på dåligt humör? För det är jag!
Det har gått rätt så bra dem andra nätterna, men inatt när jag skulle vara själv för första gången så hade hon så magont att hon var vaken mellan 9- 2 på natten och gnällde/skrek, ingenting dög. Och mitt tålamod är inte det bästa ni som känner mig. Är det tillåtet att få gråta floder så här i början eller är jag bara fjantig? Det är jobbigare än vad jag trott och jag är inte redo för att vara själv på nätter än så Mathias ska kolla om han kan få vara hemma längre.

Nu är lillan iallafall utmattad, förstår jag det.
Ska strax ner och köpa miniform och köra med det. Semper hjälper inte alls!
Sen blir det Fredagsmys och fan vad jag njuter av att ha hela familjen samlad. :)





Trevlig helg till er från oss <3

Kommentarer
Postat av: Frida Eriksson

Ann-sofie! Det är helt okej att klaga men bara dem som har haft ett kolik-barn förstår din frustration!

Stina hade kolik och började skrika kl 17.00 på efter middagen och slutade inte förens 22.00, 23.00 på kvällen så hennes kolik var ju lite mer begränsad. Och när jag tänker tillbaka kommer jag ihåg att jag tänkte att jag kunde förstå vart frustrationen kom ifrån som får föräldrar att skaka sina barn.



Men Stina fungerade det ibland att ha henne liggandes på rygg och "cykla" med hennes ben om du förstår vad jag menar. Hon pruttade en himla massa och hon tappade fokus på sin onda mage.



Stinas kolik slutade inte för ens Z slutade amma. Hon hade inte rätt teknik och svalde en massa luft vid tutten. Förstår om du vill amma, det är bara ett tips som fungerade för oss. En glad stina = glada föräldrar!



Med handen på hjärtat kan jag helt ärligt säga att jag inte kunde känna samma kärlek för Stina som jag gjorde för Felix för ens hennes kolik gått över.



många kramar till er.

hoppas att ni hittar något som fungerar för er så att liten slipper ha ont!

2012-01-20 @ 14:24:27
URL: http://rydellvagen.blogg.se/
Postat av: Maria F

Självklart får du klaga vännen! Livet är inte alltid en dans på rosor. Jag har tyvärr inga mer tips att ge dig, inga fler utöver de du redan fått här och på FB. Det enda jag vet är att det kommer att vända!!! Önskar att jag kunde hjälpa dig! Massa kramar och ha nu en mysig kväll så håller jag tummarna för bättre sömn

2012-01-20 @ 19:56:57
URL: http://majijaaa.blogspot.com
Postat av: jennifer

Han har varit med och utvecklat lite ideer och allt har blivit sån succe´ så han ska förutom löneförhöjning få några tusen i bonus varje månad,oavsett om han är ledig eller sjuk:)

Dom vill inte bli av med honom och se till att han ska trivas:p

Det förtjänar han verkligen!



Hoppas det blir bättre med snuttan,och att minifomen ger effekt!



Puss

2012-01-21 @ 11:59:06
URL: http://missjuniverse.blogg.se/
Postat av: Malin

Klart man får klaga och gråta. Det har jag gjort. Oh ja! Och håller med föregående talare att det är nog inte alla som förstår, om man inte upplevt det själv. Vi var på föräldragrupp idag och där var det ca 2/8 inkl Tilde som var väldigt missnöjda och skrikiga generellt. Så EN mamma kunde relatera till vad jag sa och berättade om Tilde.. Skönt att det finns nån mer än en själv iaf.

2012-01-24 @ 07:20:47
URL: http://tildesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0