Sur

Har vräkt i mig det man egentligen inte ska äta när man ammar, dvs äpplen,apelsiner,lök och framför allt CHOKLAD. oh vad jag har vräkt i mig det i mängder. Inte undra på att stumpan har sån jäkla magknip!
Varför choklad? måste ha!

Köpte iallafall sempers magdroppar idag, så vi får väl se om det gör susen. Oh vad mitt hjärta gör ont när hon har ont =/
Men visst borde det väl inte bara sluta och göra ont när man tex tar upp henne och lägger henne på bröstet?
Hon kan ena stunden ligga och stonka och dra upp benen och skrika, om vi sen tar upp henne på vårat bröst så slutar hon. Hade hon haft ont så borde hon väl fortsatt skrika osv? Jag vet inte. Kanske vill hon bara vara nära, snuttsugen. Jag hoppas verkligen inte det blir ett kolikbarn.

Kram

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det kan hjälpa när ni lägger henne mot bröstet. När de har mycket gas i magen och magknip kan det underlätta för hemmen mage, när den arbetar, när hon ligger på mage. Och så kan det vara värmen som blir mellan hennes mage och er som gör henne lugnare :) testa er fram, oftast finns det en "liggställning" som gör det lättare för hennes mage att arbeta :)



Nej det är Inge roligt med kolik, James har ju det, fast inte den värsta sorten.. Men det gör verkligen ont i hjärtat att se sitt hjärta ha ont :(

2012-01-13 @ 07:34:44
URL: http://jezzans.webblogg.se/
Postat av: jennifer

gmman var <inte för hård mot dig själv! det har inte bara o göra med vad du äter,min gumma hade ju problem med magen på ersättning liksom.det är så vanligt i början,så var INTE hård mot dig själv,visst gör det ont att se,det gör det!att hon blir lugn av att ta upp henne och komma nära är inte konstigt,det är samma hos oss,dom gillar närheten.sen är det skönt att ligga på mage eller att man håller dem på ett visst sätt när man går runt,svårt att förklara hur,men kan visa när vi ses!

prova äta mindre av sakerna ovan,men hon har garanterat ont i magen ändå.magen börjar komma igång och då blir det gärna så.Hoppas också ni slipper kolik,det hade jag nog aldrig pallat;D



puss

2012-01-13 @ 07:49:42
URL: http://missjuniverse.blogg.se/
Postat av: gabriella,

stort grattis till flickan!! :)

2012-01-13 @ 12:53:52
URL: http://gabriellaawikstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

De tycker om när de får lite tryck över magen så prova lägg na på magen på en kudde när ni myser i soffan ,om ni inte vill ha na på bröstet vill säga =) , men det hjälpte elly iaf ibland

2012-01-13 @ 13:05:58
Postat av: Malin

Tilde skrek jätte mycket i två tre veckor. Vi testade allt. Semperdroppar, minifom, bytte till mjölkfritt osv osv innan vi fattade att hon var MER hungrig. Jag ammar + ersättning. Hon fick ersättning redan på bb för hon var så tidig och trött sen har vi bara fortsatt och jag har inte tillräckligt med mjölk.



Och gå ut och gå eller åka bil funkar konstigt nog ofta för skrik, men det orkar man ju inte hela nätterna liksom.



Men som sagt de växer så fooort så kan vara att brösten inte hinner med att producera mer i samma takt vissa perioder. Du helammar?

2012-01-16 @ 03:10:45
URL: http://tildesmamma.blogg.se/
Postat av: Malin

En kompis unge skrek också mycket. Hon skaffade andningslarm och la honom på mage i sängen och då började han sova 4-6h i streck. De är lite dyra dock..

2012-01-16 @ 03:15:59
URL: http://tildesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0