En 4 och en halv månaders bebis

Utvecklingen mellan 3 och 4 månader är enorm tycker jag. Det hände mycket då med men inte som nu.

Hon busar massa och skrattet kommer mer och mer, hon ler åt allt vi gör.
Hon "kramas tillbaka" när vi ger kramar och skiner upp när vi pussas.
Hon inspekterar varenda del i våra ansikten och har full koncentration på allt hon gör.
Hon blir sur när inget går som hon vill.
Hon gillar INTE babysittern längre för hon vill bara upp nu när hon vet att hon kan använda kroppen.
Ligger hon så ska hon helt tiden rulla till mage men blir sur när det gått några min och hon blir trött i nacken men vänder vi henne till rygg så rullar hon återigen till mage.
Hon stoppar allt i mun och ska greppa allt hon ser, hon gillar mobiltelefoner/tvapparater jätte mycket.
Hon tittar o snurrar huvudet åt olika håll där olika ljud kommer ifrån, väldigt snabb.
Hon tittar alldeles förvirrat men intresserad av det vi stoppar i mun.
Hon skrattar åt sin egen spegelbild men är lite reserverad åt plötsliga händelser.
Hon ÄLSKAR Bella och iaktar hennes rörelser väldigt noga.

Om detta sker nu, vad gör hon inte härnäst:)

Jag ska också tillägga att även om detta är väldigt kul för oss att få vara med och se så är det också mer krävande. Hon sover mindre, hon vill mer och kräver mer av oss.


Nästan nykläckt bebis


Stora tjejen


Det är också kul att se hur hon förändras utseendesmässigt. Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker hon blir mer lik mig. Som väldigt liten bebis var hon pappa upp i dagen. Det där hinner ändras tusen gånger. Men kul att se som sagt!




Kommentarer
Postat av: Evelina

Svar: Toppen är från H&M, vilket också stod i inlägget ;)



Naw, så söt :) Det är så spännande att de små ändrar utseende så pass mycket som de faktiskt gör!

2012-05-14 @ 18:10:28
URL: http://evvvelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0