8 månader

Idag är det den tredje, inte bara Micaelas födelsedag utan min dotter blir också 8 månader.  Fast det har känts som hon varit 8 och skulle bli 9 men icke.
Iallafall så händer det så otroligt otroligt mycket. Hon säger numera papapapapapapa och andra små konstiga ljud. Hon vet vart tex lampan är och bella. Hon kan klappa händerna(ibland), hon kryper för fullt, ska på allt, kan stå själv utan stöd i upp mot 15-18 sekunder men oftast små små korta stunder, börjar förflytta sig sakta sakta runt möbler, skrattar och ler nästan jämt, speciellt mot Bella.  Älskar mat och dess tillbehör och favoriten är pureer och majskrokar. Ja alltså man skulle kunna skriva hur mycket som helst, jag fullkomligt älskar att se henne utvecklas och växa upp. Hon ger oss så otroligt mycket kärlek, hennes känslor börjar komma fram och hon är en envis liten tjej. Jag väntar med spänning på dem första stegen, hon känns nära men ändå vet jag att det kan ta tid. Men hon är så duktig, hon ska promt träna,träna och träna. I sängen innan hon ska sova på kvällarna ställer hon sig upp hela tiden och släpper taget.
 
 
 
 
Den sista Augusti blev Bella 2 år. Tiden går verkligen!
 
Vi har ansökt om dagis plats fast jag inte alls vet när jag vill sätta henne, antingen till våren eller till sommaren. Jag ville ha på ur och skur dagiset av 2 anledningar, 1; nära oss. 2; Jag tycker om frisk luft och att dem är ute mycket. Men det var tydligen för äldre barn vilket jag iofs kan förstå.
Sökte privat till pyret för att jag gillar att det är nystartat och fräscht med unga förskolelärare OCH att både Elly och förmodligen Elliot kommer att gå där är bara en fördel. Nackdel är att alla dagisplatser är lite långt ifrån oss och veta att jag ska konka ut mitt i vintrarna med barnvagn/pulka hela vägen tar emot ha ha.  äh vi får väl se hur det blir. Det enda jag vet är att jag vill ha ett fast jobb!! Blir tokig snart av att inte veta, vill ha en ekonomisk framtid. Snart blir det att gå in på Nav.no och checka undersköterske jobb och dra!! Spara pengar så jag kan gå en privat spa utbildning.
 
Idag är det dags för bvc och hörselkontroll. Jag ska ta kontakt med kommunal(jädrans pappersarbete) och handla, sen är det dags för karln att jobba och vi andra ska vara på hemmaplan.
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0