Massage

Ska iväg till Melinda( en gammal arbetskollega och vän) för att få en halvtimmes skön massage. Det är behövligt nu kan jag säga. Har så ont och känner mig sne. Dessutom föll jag på isen för nån vecka sen, slog i rygg,nacke och arm. Livsfarligt med denna is, o på våran gård ska vi inte prata om.
 
Imorse ringde vikariepoolen,tio över 7, jag som var helt borta och kvar i sömnen gick ner för att vakna till och ringde upp bara 5 min senare och då hade dem såklart fått ut nån redan. Så är det men synd att mista jobbtillfällen. Hatar att prata i telefon när man inte är vaken.
Har iallafall en förmiddagstur på Fredag.
Har nog insett att jag kommer nog aldrig få ett jobb, det kommer nog dröja åååååår innan dess isåfall. Tragiskt.
Här har man gått och utbildat sig för att man måste och då ska det väl löna sig också??! Ändå går dem outbildade före, helt sjukt. Vad var då meningen med att utbilda sig om jag får fråga.
Funderar varje dag på att skola om mig men det är just orken till det och kanske pengar som står i vägen.
Har 2 drömmar, ena är inom spa- den drömmen har jag egentligen haft längst. Få hålla på med ansiktskurer,peeling,fastställa saker osv. tror det är ett mysigt jobb, vilken harmoni,stressfritt.
Den andra är konditor. Min passion för bakning som kom för inte allt för länge sen. Jag vill lära mig mer,bli mer kreativ inom bakning. Skickade till studievägledaren om hjälp, ifall det finns distansutbilning på denna och nära mig isåfall. Har inte fått svar men man kan ju hoppas.
Inom vården är ju inte min dröm om man säger så. Det är inge fel men man ska ju följa sina drömmar, right?
 
Nåja vad är väl funderingar!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag vill också utbilda om mig .....

2013-02-06 @ 19:24:50
URL: http://detbastaavcarro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0